სასწავლო
პროექტი -აბო-თბილისის მფარველი წმინდანი
ინიციატივა- მეათე კლასში
მოსწავლეები სწავლობენ ჰაგიოგრაფიულ ნაწარმოებებს , კერძოდ წმინდანების ცხოვრებასა
და ღვაწლს .იოანე საბანისძის ,,აბოს წამების” შესწავლის დროს გაგვიჩნდა სურვილი უფრო მეტი გაგვეგო თბილისის მფარველი
წმინდანის, აბოს შესახებ.
იდეის შეთავაზება- ისტორიის მასწავლებელთან ერთად
მოსწავლეებს გაგაცანი იდეა. გავმართეთ დისკუსია პროექტინიციატივის ირგვლივ.
მოსწავლეებს გაუჩნდათ სურვილი , აქტიურად ჩართულიყვნენ პროექტში.ერთობლივად დავიწყეთ პროექტის გეგმის მომზადება , თუ როდის დავიწყებდით მუშაობას
, არა აქტივობებს გამოვიყენებდით მიზნის მისაღწევად
და რამდენი ხანი დასჭირდებოდა თოთოეულ აქტივობის
შესრულებას, სად და რა რესურსები უნდა მოგვეძიებინა, რა თემებზე
და რა ფორმით იმუშავებდნენ,ვინ რა წვლილს შეიტანდა
პროექტის წარმატებით განხორციელებაში.მოსწავლეებმა
საკუთარი შესაძლებლობების გათვ ალისწინებით აიღეს
მოსამზადებელი საკითხები , გაიწერა
ვინ როდის და რა ხნის განმავლობაში
შეასრულებდა დავალებას. ამის შემდეგ
შევადგინეთ პროექტის გეგმა.
პროექტის გეგმა
მიზანი: მოსწავლეებმა გაარკვიონ, რატომ იქცა აბო თბილისის მფარველ
წმინდანად?ისტორიული კონტექსტის გათვალისწინებით გაიაზრონ მოწამის ცხოვრება და ღვაწლი
და დააკავშირონ თანამედროვეობასთან.
განუვითარდეთ კვლევა- ძიების , ტექსტზე მუშაობის, ანალიტიკური
აზროვნებისა და ლოგიკური მსჯელობის უნარები.
სამიზნე ჯგუფი- შპს ,,თამარიონის” სკოლის მე-101 კლასი
ამოცანები
და განხორციელების გზები:
1.მასალების განაწილება ჯგუფებში;
მოსწავლეების ჯგუფებად
დაყოფა და დავალებების განაწილება
პირველი ჯგუფი- ისტორიკოსები
ამ ჯგუფში
გაერთიანდნენ ის ბავშვები, რომლებსაც განსაკუთრებული ინტერესი აქვთ ისტორიული საკითხების მიმართ: ამირან ჯიმშერაშვილი, თორნიკე ბურდული,
საბა ვეფხვაძე.გიგა ბურდული.მათ დაევალათ მასალების მოძიება შემდეგ საკითხებზე:
1.,,მახვილითა პყრობილი სჯული”, რა
ვიცით არაბებისშესახებ; რა არის ისლამი)
2.,,მძლავრებასა ქუეშე დამონებული
ერი”-( მერვე საუკუნის ქართლი)
3.ვინ იყვნენ ხაზარები?
4.აფხაზეთი, ნუ დასავლეთ საქართველო მერვე საუკუნეში.
მეორე ჯგუფი - ლიტერატორები
ანა კაკაბაძე,მარიამ აფრასიძე ,თამარ გაგნიძე,გიორგი
სვანიძე. ჯგუფის წევრებს დაევალათ მასალების მოძიება შემდეგ საკითხებზე:
1.ვინ
იყო იოანე საბანისძე და რატომ დაწერა ,,აბოს
წამება”
2.,,აბოს
წამების” კომპოზიცია
3.,,აბო-შიშის დაძლევის გზა” - ნაწარმოების მიხედვით
4.ნერსე
ერისმთავრის სახე ნაწარმოებში
მესამე ჯგუფი- ჟურნალისტები
ნიკა ქუთათელაძე,მედეა გაბედავა , ანა ბარბაქაძე, ზაზა ბენდიანიშვილი. ჯგუფის წევრებს დაევალათ მასალების
მოძიება და მომზადება შემდეგ საკითხებზე:
1.ინფორმაციის მოძიება წმინდა აბოს სახელთან დაკავშირებული ისტორიულ-კულტურული ძეგლებზე, წმინდანის სახელზე დაწერილი ხატებზე, საგალობლებსა
და მხატვრული ნაწარმოებებზე და სლაიდისს გაკეთება;
2.ექსკურისიის ამსახველი მასალის
მიხედვით ფოტო და ვიდეოკოლაჟის მომზადება
;
3.წმინდა აბოს ნიშის შესახებ
ინფორმაციის მოძიება და სლაიდის გაკეთება.
4.კედლის გაზეთის გაკეთება.
აქტივობები
|
ვადები
|
შემსრულებელი
|
შენიშვნა
|
|
1
|
იდეის
შეთავაზება
|
21.10
2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
|
|
2
|
პროექტის
გეგმის შედგენა
|
28.10
2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
მე-101
კლასის მოსწავლეები
|
|
3
|
ჯგუფების
შექმნა და დავალების განაწილება
|
30.11.2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
მე-101
კლასის მოსწავლეები
|
|
4
|
მოძიებული
მასალების შეგროვება და დახარისხება
|
11.11.2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
მე-101
კლასის მოსწავლეები
|
|
5
|
ქსკურსიის
მოწყობა
|
18.11.2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
|
|
6
|
მონიტორინგი
|
25.11.2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
|
|
7
|
.ფოტო
და ვიდეოკოლაჟის ამსახველი მასალების მიხედვით
სლაიდებისა და კედლის გაზეთის გაკეთება
|
26.11.2014
02.12.2014
|
მე-101
კლასის მოსწავლეები
|
|
8
|
რეპეტიცია
|
05.12.2014
|
შორენა
გავაშელიშვილი
მაია
ქველაძე
|
|
9
|
შედეგების
პრეზენტაცია
|
09.12.2014
|
მე-101
კლასის მოსწავლეები
|
რესურსები:-მე-10
კლასის ქართული ლიტერატურა ( ავტორი-ვ. როდონაია) ,,აბოს
წამება” -ტექსტი
ინტერნეტი
ფოტოაპარატი
თაბახის ფურცლები,
ფორმატი
მოსალოდნელი შედეგი: დაათვალიერებენ
წმინდანის სახელთან დაკავშირებული ადგილებს თბილისში; გაიგებენ უფრო მეტს წმინდანის ცხოვრებისა და წამების მნიშვნელობის შესახებ;
შექმნიან საინტერესო სასწავლო მასალას; დააკავშირებენ სხვადასხვა საგანში მიღებულ ცოდნას , ერთმანეთთან(
ისტორია, ქართული);
განუვითარდებათ
კვლევა-ძიებისა და კრიტიკული აზროვნების უნარი;დაეხვეწებათ მეტყველების კულტურა; გამოუმუშავდებათ პრეზენტაციის უნარი; ჩამოუყალიბდებათ გუნდური მუშაობის ჩვევა;
გაუზიარებენ შთაბეჭდილებებს
თანატოლებს.
პასუხისმგებელი პირები: შორენა გავაშელიშვილი-ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელი; მაია ქველაძე- ისტორიის მასწავლებელი
პროექტის შეფასება
და თვითშეფასება
ჯგუფური
მუშაობის შეფასების რუბრიკა(განმსაზღვრელი)
თანამშრომლობის
უნარი(ჯგუფური)
9-10
|
მოსწავლე მზად არის მაქსიმალურად შეიტანოს
საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში
და მიაწოდოს მას რაც შეიძლება მეტი გამოსადეგი
იდეა.მას ყოველთვის შეუძლია ჯგუფის
სხვა წევრების წინადადებებს მოუსმინოს, გაითვალისწინოს და განავითაროს.
|
7-8
|
მოსწავლე მზად არის შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში. მას უმეტესწილად შეუძლია ჯგუფის სხვა
წევრების წინადადებებს მოუსმინოს, გაითვალისწინოს და განავითაროს.
|
5-6
|
მოსწავლე ნაწილობრივ არის მზად შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის
მუშაობაში.იგი ხშირად უსმენს სხვა
წევრების წინადადებებს,ითვალისწინებს და ცდილობს მათ განვითარებას.
|
3-4
|
მოსწავლეს იშვიათად შეაქვს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში.იგი იშვიათად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრების
წინადადებებს, ნაკლებად ითვალისწინებს
და თითქმის არ ცდილობს მათ განვითარებას.
|
1-2
|
მოსწავლეს თითქმის არ შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში. იგი არ უსმენს, არ ითვალისწინებს და არ ცდილობს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებების განვითარებას.
|
ჯგუფური მუშაობა
მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
|
კი
|
არა
|
შენიშვნა
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა
ჯგუფში?
|
|||
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები
მოტივირებულნი?
|
|||
აგრძელებდნენ თუ არა მოსწავლეები
მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ?
|
|||
ჰქონდა თუ არა მათ შეხვედრებს
სისტემატური და საქმიანი ხასიათი?
|
|||
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური
მოსწავლეები?
|
|||
იმოქმედა თუ არა ჯგუფური მუშაობის
პროცესმა მათ მოსწრებაზე?
|
პრეზენტაცია
Tanmimdevrulad warmoadgens Temas, ar uSvebs faqtobriv Secdomebs
|
1-2ქ.
|
miznis Sesabamisad irCevs sasaubro da mxatvrul stils
|
1-2ქ.
|
periodulad iyenebs winaswar momzadebul mokle Canawers
|
1ქ.
|
asaxelebs sxvadasxva TvalsazrisiT misTvis saintereso adgilebs teqstidan. gamoxatavs sakuTasr emociebsa da STabeWdilebebs
|
1-2ქ.
|
marTebulad iyenebs enobriv-gramatikul saSualebebs
|
1-2ქ.
|
icavs drois limits
|
1ქ.
|
მოსწავლეთა შეფასება
კოლეგების შეფასება
ექსკურსია და პრეზენტაცია
წმინდა აბოს სახელთან დაკავშირებული ისტორიულ-კულ ტურული ძეგლები, წმინდანის სახელზე დაწერილი ხატები,საგალობლების ავტორები ,მხატვრული ნაწარმოებები ,
ჰაბო,ანუ ფერფლის ლეგენდა
წმინდა აბოს სახელთან დაკავშირებული ისტორიულ-კულ ტურული ძეგლები, წმინდანის სახელზე დაწერილი ხატები,საგალობლების ავტორები ,მხატვრული ნაწარმოებები ,
ჰაბო,ანუ ფერფლის ლეგენდა
სასწავლო პროექტი -,,ვეფხისტყაოსანი“-პოეტური სალოცავი ყოველი ქართველისა
ინიციატივა- მეათე კლასში ,,ვეფხისტყაოსნის“ მთლიან ტექსტს შეისწავლიან, რაც მთელ რიგ სირთულეებთან არის დაკავშირებული.იმისათვის
, რომ მოსწავლეებისთვის უფრო საინტერესო და
გასაგები გახდეს , გადავწყვიტე მათთვის შემეთავაზებინა საინტერესო თემების მომზადება და კონფერენციია მოწყობა.იდეის შესახებ
ვესაუბრე პარალელური კლასების ქართული ენისა
და ლიტერატურია მასწავლებლებს , რომელთაც გაუჩნდათ სურვილი თავიანთი კლასების მოსწავლეებიც
ჩაერთოთ პროექტში. მოსწავლებს გავაცანით იდეა
. შემდეგ გავმართეთ დისკუსია პროექტინიციატივის ირგვლივ.დავიწყეთ პროექტის გეგმის მომზადება , თუ როდის დავიწყებდით მუშაობას
, არა აქტივობებს გამოვიყენებდით მიზნის მისაღწევად
და რამდენი ხანი დასჭირდებოდა თოთოეულ აქტივობის
შესრულებას, სად და რა რესურსები უნდა მოგვეძიებინა, რა თემებზე
და რა ფორმით იმუშავებდნენ.მოსწავლეებმა საკუთარი შესაძლებლობების გათვ ალისწინებით
აიღეს მოსამზადებელი თემები . ამის შემდეგ შევადგინეთ პროექტის გეგმა.
მიზანი: მოსწავლეები
ტექსტის შესწავლის პარალელურად მოამზადებენ თემებს, რაც ხელს შეუწყობს სასწავლო მასალის დიდი ხნით დამახსოვრებას.
განუვითარდეთ კვლევა- ძიების , ტექსტზე მუშაობის, ანალიტიკური
აზროვნებისა და ლოგიკური მსჯელობის უნარები.
სამიზნე ჯგუფი- შპს ,,თამარიონის” სკოლის მე-10 კლასების მოსწავლეები.
განხორციელების გზები:
აქტივობები
|
ვადები
|
შემსრულებელი
|
შენიშვნა
|
იდეის შეთავაზება
|
დეკემბერი
2014 წ.
|
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
|
|
დისკუსიიის
მოწყობა
|
დეკემბერი
2014 წ.
|
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
|
|
თემების განაწილება
|
იანვარი
2015 წ.
|
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
|
|
მონიტორინგი
|
თებერვალი
2015წ.
|
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
|
|
რეპეტიცია
|
მარტი
2015წ.
|
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
|
|
კონფერენც1ია
|
აპრილი
2015 წ.
|
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
|
მოსწავლეებმა
აირჩიეს როგორც ჩვენ მიერ შეთავაზებული თემები, რომლებიც ასე განაწილდა:
1. ვწერ ვინმე მესხი
მელექსე
ამირან ჯიმშერაშვილი მე-101 კლასი
2.,,ვეფხისტყაოსანი“
და XII-XII საუკუნეების საქართველო
გიგა ბურდული მე-101 კლასი
3. ,,ვეფხისტყაოსნის“ პოეტური ენა
გურამ აბულაშვილი მე-102
კლასი
4.ჟანრი, ფოლკლორული
მოტივები ,,ვეფხისტყაოსანში“
თამარ გაგნიძე მე-101 კლასი
5.,,მიტ ვისწავლებით“
( ავთანდილის ანდერძის მიხედვით)
ლიკა
ცეკვავა მე-102 კლასი
6.,,ვეფხისტყაოსანი მსოფლიო ხალხთა ენაზე.
გიგა
დემეტრაშვილი მე-101 კლასი
7.,,ვეფხისტყაოსნის „ ხელნაწერები.
თორნიკე
ჩოგოვაძე მე-103 კლასი
8.ყაბაჩა და რიდე
ანა
ბარბაქაძე მე-101 კლასი
9. ,,ვეფხისტყაოსნის“ ილუსტრაციები
მედეა გაბედავა მე-101 კლასი
10.,,რა აცვიათ ,,ვეფხისტყაოსნის“ გმირებს
მარიამ
აფრასიძე მე-101 კლასი
11. ,,ვეფხისტყაოსნის“ ფლორა
მარიამ გოგალაძე მე-103
კლასი
12.,,ვეფხისტყაოსნის“ ფაუნა
გიორგი
ქევანაშვილი მე-103 კლასი
13. გეოგრაფიული
გარემო ,,ვეფხისტყაოსანში“
რატი
კობახიძე მე-103 კლასი
14. ბოროტსა
სძლია კეთილმან
სოფო
მახნიაშვილი მე-103 კლასი
რესურსები:- ,,ვეფხისტყაოსანი“(ნოდარ ნათაძის რეედაქციით)მე-10
კლასის ქართული ლიტერატურა ( ავტორი-ვ. როდონაია) ,
ინტერნეტსაიტები
მოსალოდნელი შედეგი:
განუვითარდებათ
კვლევა-ძიებისა და კრიტიკული აზროვნების უნარი;დაეხვეწებათ მეტყველების კულტურა; გამოუმუშავდებათ პრეზენტაციის უნარი; გაუზიარებენ შთაბეჭდილებებს თანატოლებს.
პასუხისმგებელი პირები:
შორენა გავაშელიშვილი
ნინო განდელიძე
სოსო ქუთათელაძე
2014-2015საწავლო
წელი
No comments:
Post a Comment